Jak poskromić podjadanie

Jak poskromić podjadanie

Podjadanie to chyba jeden z najgorszych wrogów, jeśli chodzi o odżywianie się. Niektórzy podjadają w sytuacjach stresowych, a np. inni dla zabicia czasu. Takich przykładów jest wiele.

Bardzo dobrze ilustruje to następująca sytuacja.

Siedzisz sobie i myślisz „coś bym zjadła”, „głodna jestem”.
Idziesz do kuchni i zaczynasz szperać po szafkach „oooo jest czekolada”, albo „chipsy, tak o tym myślałam”.
Zamiast przygotować coś pysznego, sycącego i zdrowego, pakujesz w siebie kolejne bezwartościowe kalorie.
Dlaczego?
Bo szkoda czasu, żeby zrobić coś pysznego, bo jesteś głodna w tej chwili, bo teraz chcesz jeść, nie później.
I tak zatacza się błędne koło zwane podjadaniem.

Jak z tym walczyć?

Oto kilka sposobów:

  • Szklanka wody z cytryną. Tak zaczynaj każdy dzień.

Do podgrzanej wody, ale nie gorącej dodajemy sok z cytryny. Taka mieszanka zapewnia nam witaminę C, która jest zawarta w cytrynie. A ciepła woda pobudza organizm do pracy.

 

  • Teraz czas na sycące i smaczne śniadanie.

Nigdy nie wychodź z domu bez śniadania. Naładuj się zdrową energią od rana. Możesz zacząć dzień od owsianki z dodatkiem pysznych owoców. Smaczna jest też kasza jaglana z dodatkiem jogurtu naturalnego i owoców. A może bułeczki orkiszowe? Wybór należy do Ciebie. Ważne, żeby było zdrowo i pysznie.

  • Pamiętaj o II śniadaniu i podwieczorku.

Wiele osób zapomina o tych 2 ważnych posiłkach, dlatego często dopada je głód. I jedzą to co mają w zasięgu ręki i nie zawsze jest to dobre dla organizmu. A II śniadanie można przygotować w bardzo prosty i szybki sposób, mogą być to np. koktajle owocowe, czy owocowo-warzywne. Teraz w wielu sklepach można kupić specjalne pojemniki, w które możecie przelać koktajl  i zabrać ze sobą. Przykład koktajlu tutaj. Na podwieczorek warto zrobić sałatkę warzywną z dodatkiem mięsa.

   

  • Regularne jedzenie.

Ważne, żeby jeść 5 posiłków dziennie i starać się, aby każdego dnia godzina tych posiłków była podobna.

  • Na talerzu musi być kolorowo.

Kolorowo znaczy po prostu zdrowo.  Barwa warzyw i owoców wiąże się z określonymi substancjami, które nie tylko nadają  kolor tym produktom, ale także wpływa na jego właściwości zdrowotne. Czym większa różnorodność na talerzu tym więcej cennych składników dostarczamy do naszego organizmu. Stosowanie zasady „kolorowego talerza” nie tylko czyni nasze potrawy apetycznymi, ale ułatwia nam sporządzenie pełnowartościowych i zdrowych posiłków.

  • Nie kupuj słodyczy i innych przekąsek.

Ważna zasada, żeby nie kupować na zapas słodyczy, czy słonych przekąsek, które będą kusiły. Jeśli nie ma czegoś w domu lub w torebce to istnieje większe prawdopodobieństwo, że po prostu nie tego nie zjesz. To nie oznacza, że nic słodkiego nie można jeść. Owszem od czasu do czasu można sobie pozwolić na np. ciasto w wersji fit. Przepis tutaj.

  • Pij wodę.

Staraj się w ciągu dnia pić głównie wodę, nie soki z kartoników, które często zawierają ogromne ilości cukru, czy kolorowe napoje gazowane.

  • Ważna jest też aktywność fizyczna.

Wystarczy ćwiczyć 20-30 min. dziennie, żeby nasz organizm poczuł się lepiej. Wytworzyły się ednorfiny, a dzień stał się lepszy.

 

Wygraj walkę z podjadaniem!

Tasty diet by milena

 

Please follow and like us:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *