Wzmocnij swoją odporność

Wzmocnij swoją odporność

Lista produktów, które wzmocnią Twoją odporność.

1.Aronia

Można spożywać w formie herbaty, soków, dżemów. Właściwości zdrowotne aronia zawdzięcza polifenolom, wit. A, B, C, PP i E, składnikom mineralnym takim jakim Cu, Mn, Ca, Fe, garbnikom oraz kwasom organicznym. Aronia działa także przeciwnowotworowo, przeciwzapalnie, przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

2. Czosnek

Preparaty z tego produktu  wzmagają  fagocytozę makrofagów oraz aktywują odpowiedź limfocytów na miogeny i cytokiny. Dobrze wiec dodawać czosnek do mięs, sałatek, surówek, czy też na kanapki.

3. Imbir

Występuje w różnej postaci: surowy, kandyzowany, zmielony, marynowany i suszony w całości. Świeże kłącza idealnie pasują do mięs, czy też herbat rozgrzewających. Imbir zmielony można wykorzystać do np. ciast, ciasteczek, sosów.

4. Maliny

Ten produkt to bogactwo wit. C, E oraz B1, B2, B6, zawierają również składniki mineralne: K, Ca, Cu, Fe, Mn, a także są źródłem polifenoli. Idealny dodatek do herbaty.

5. Miód

Wywiera on pozytywy wpływ na układ immunologiczny. Przeprowadzone dotąd badania dowodzą, że miód wpływa także korzystnie na wskaźniki biochemiczne i hematologiczne organizmu ludzkiego. Usprawnia on funkcje układu czerwonokrwinkowego, sercowo-naczyniowego oraz metabolizm lipidów i węglowodanów, nerek i wątroby.

6.   Marchew, słodkie ziemniaki, papryka czerwona, arbuz, morele, dynia, brzoskwinia, papaja oraz szpinak.

Grupa tych warzyw i owoców zawiera β-karoten, który działa nie tylko na układ odpornościowy, ale także zapewnia prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku, zwłaszcza o zmierzchu,  zmniejsza liczbę komórek nowotworowych w organizmie ludzkim, odgrywa istotną rolę w profilaktyce przeciwmiażdżycowej, wpływając na obniżenie stężenia cholesterolu, opóźnia procesy starzenia organizmu.

7. Ryby morskie, orzechy, soja i olej lniany.

Sposób żywienia z dużą zawartością tłuszczy wydaje się hamować odpowiedź immunologiczną oraz zwiększać ryzyko infekcji. Natomiast ograniczenie spożycia tłuszczów zwiększa aktywność odpowiedzi immunologicznej. Istotna jest więc zawartość tłuszczu, ale także jego pochodzenie. Dlatego powyższe produkty idealnie spełniają te wymogi.

8. Woda z cytryną.

Do podgrzanej wody, ale nie gorącej dodajemy sok z cytryny. Taka mieszanka zapewnia nam witaminę C, która jest zawarta w cytrynie. A ciepła woda pobudza organizm do pracy.

WAŻNY JEST TEŻ SEN I SPORT.

Sen

Przeprowadzono eksperyment, w którym stwierdzono, że osoby, które śpią mniej niż 6 godzin w ciągu nocy są 4,2 raza bardziej narażone na rozwój infekcji, a tym samym obniżona odporność niż osoby śpiące co najmniej 7 godzin.

Sport

Wystarczy ćwiczyć 3 razy w tygodniu po 30 min. np. bieganie, pływnie to wzmocni naszą odporność i przyczyni się do wzmocnienia górnego odcinka oddechowego. Należy jednak pamiętać, aby wysiłek fizyczny nie był zbyt duży.

Tasty diet by milena

Źródło:

 
Please follow and like us:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *